Vrije Universiteit: gezondheidswinst bij dagmenu met logo
20 maart 2010
Dat het helpt om in je dagmenu te kiezen voor Ik Kies Bewust-producten blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Dat bekeek het effect op de inname van voedingsstoffen in een doorsnee Nederlands dagmenu door producten zonder het logo te vervangen door producten met het logo.
Hieruit bleek dat een Ik Kies Bewust-dagmenu liefst 36% minder suiker, 23% minder zout en 40% minder verzadigd vet bevat. Het zorgde daarnaast voor een veel hogere inname van vezels (+28%), calcium (+17%) en ijzer (+13%).
Klik hier voor meer informatie over de studie.